سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیوا شبکه

نظر

دستورالعمل برای پایداری و امنیت روترها و سوئیچ‌ها
در این مقاله دستورالعمل برای پایداری و امنیت روترها و سوئیچ‌ها را بررسی می کنیم. اقدامات لازم جهت رعایت اصول امنیتی در شبکه‌های کامپیوتری چیست؟

برای برقراری امنیت ، برخی از ویژگی‌ها و سرویس های روترها و سویچ‌های شبکه ، غیرفعال می شوند. این اقدام به منظور تقویت امنیت و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس می‌باشد. همچنین، خدماتی که نیاز به پیکربندی دقیق دارند، باید به صورت صحیح و امن انجام شوند. تا از آسیب‌پذیری شبکه جلوگیری شود.

 

 

 مقدمه امنیت روترها و سوئیچ‌ها
این دستورالعمل به بررسی الزامات امنیتی مربوط به امنیت روترها و سوئیچ‌ها، کارایی، پایداری و عملکرد آن ها می‌پردازد. همچنین، ویژگی‌ها و ضوابط امنیتی برای این دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

نکات و شرایط لازم برای امنیت روترها و سوئیچ‌ها
- شناخت ساختار روتر یا سوئیچ شبکه.

- دستورات مربوط به پیکربندی امنیتی.

- UPS برای پایداری دستگاه‌ها.

 

مراحل انجام پیکربندی امنیت روترها و سوئیچ‌ها
3.1. پیکربندی امنیتی:

- احراز اصالت با TACACS+.

- محدودیت دسترسی کاربران لوکال.

- نگهداری رمزهای فعال‌سازی به صورت امن.

- غیرفعال‌سازی سرویس های غیرضروری.

 

ضوابط امنیتی:
- غیرفعال‌سازی سرویس های غیرضروری بر روی روترها و سوئیچ‌ها.

- پیکربندی دقیق سرویس ها.

- استفاده از مکان‌های قفل شده برای نصب دستگاه‌ها.

- محافظت از دستگاه‌های مودم.

- محافظت از محیط‌های عملیاتی در برابر تداخلات الکتریکی و مغناطیسی.

- نگهداری و مراقبت با سیستم‌های اطفای حریق و تهویه.

- نصب UPS برای پایداری.

 

 نکات مورد توجه
- حتما از دستورالعمل تولیدکننده دستگاه پیروی کنید.

- همواره رمزهای فعال‌سازی و دسترسی را به صورت امن نگهداری کنید.

- اطمینان حاصل کنید که تمام سرویس های غیرضروری غیرفعال شده‌اند.

 

 پایان
با انجام این دستورالعمل، روترها و سوئیچ‌های شبکه شما به صورت امن و پایدار عمل خواهند کرد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی، با تولیدکننده یا فروشنده تماس بگیرید.

 

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.


قبل از اینکه نصب Veeam Backup را شروع کنیم، در ابتدا بهتر است به طور خلاصه با Veeam Backup آسنا شویم.

Veeam Backup & Replication یک نرم افزار بسیار کاربردی است که برای محیط های مجازی سازی شده طراحی شده و برای ایجاد نسخه پشتیبان از ماشین های مجازی ای که در محیط VMWare vSphere و Microsoft Hyper-V ایجاده شده است می باشد.

یکی از کاربردهای ارزشمند این نرم افزار این است که شما قادر خواهید بود به راحتی اطلاعات از دست رفته در سرور ها و ماشین های مجازی را بازگردانی کنید.

شروع نصب Veeam Backup

ما برای نصب Veeam Backup از فایل iso استفاده کرده ایم (فایل را قبلا آپلود کرده ایم).  خب برای نصب Veeam Backup با فایل ISO ابتدا طبق عکس زیر روی Action کلیک می کنیم.

نصب Veeam Backup

روی Edit Settings کلیک می کنیم.

 

ادامه مطلب

 


آموزشگاه هیواشبکه برگزارکننده ی تخصصی ترین دوره های شبکه و امنیت و طراحی وب سایت  در استان گیلان (رشت) و برگزار کننده دوره های تخصصی شبکه و امنیت و طراحی سایت به صورت مجازی در سراسر کشور و برگزار کننده دوره های تخصصی شبکه و امنیت در ادارات و سازمانهای استان گیلان در خدمت شما عزیزان میباشد . در این اطلاعیه قصد داریم به معرفی دوره های تخصصی طراحی وب سایت و بهینه سازی و تعرفه بپردازیم . درصورتی که در مورد هریک از دوره های تخصصی سوالی داشتید میتوانید از طریق راههای ارتباطی با ما در تماس باشید.

 

دوره هایی که مشاهده می کنید برای شما بسیار کاربردی خواهند بود. این دوره ها عبارتند از:

  1. دوره راه اندازی سایت با وردپرس از 0 تا 100 ( برای کسانی که می خواهد بدون نیاز به کد نویسی وب سایت راه اندازی کنند)
  2. آموزش ووکامرس، قوی ترین افزونه فروشگاه ساز وردپرس (برای کسانی که می خواهد فروشگاه اینترنتی داشته باشند و آن را مدیریت کنند)
  3. دوره ضروری SEO که هر مدیر سایتی باید آن را بداند (برای کسانی که می خواهند وب سایتشان را در مسیر موفقیت قرار دهند و آن را حفظ کنند)
  4. HTML , CSS (برای کسانی که می خواهند ویرایشهایی را در صفحات خود ایجاد کنند .

 

توضیحات بیشتر در مورد دوره

 


ارتقا ویندوز سرور 2019 به 2022 (Upgrade)


Windows Server 2022  جدیدترین نسل سیستم عامل ویندوز سرورها می باشد که در شهریور 1400 منتشر شد. این نسخه نیز همانند ویندوز سرور 2019 ، از سیستم عامل با Windows 10 هسته مشترکی دارد . در این نسخه از سیستم عامل علاوه بر تغییرات ظاهری اندک، بسیاری از خطاها رفع شده و دارای قابلیت‌های جدید، خصوصاً در حوزه امنیت می‌باشد.

یکی دیگر از تفاوت های ویندوز سرور 2022 با ویندوز سرور قبلی یعنی ویندوز سرور 2019، از نظر مقیاس پذیری این نسخه می باشد. سیستم عامل ویندوز سرور 2022 تا 48 ترابایت حافظه ذخیره سازی را پشتیبانی می کند.

در واقع نسخه ویندوز سرور 2022 بر پایه ویندوز سرور 2019 می باشد و یک به روز رسانی سطح بالا برای این نسخه (2019) محسوب می‌شود.

علاوه بر ویرایش‌های Standard و Datacenter ، در این نسخه توجه ویژه‌ای به قابلیت‌های ابری، مخصوصا Azure شده است و ما شاهد یک ویرایش Azure Edition نیز هستیم که برای این محیط ابری کاملاً بهینه شده است.

 

ادامه مطلب

 


دوره پیکربندی سرور HPE:

در کشور ما تقریبا تمامی سازمان ها و شرکت ها حداقل از یکی از این محصولات شرکت HP استفاده می کنند و چنانچه کارشناسان بخواهند اطلاعات دقیق تری در مورد این تجهیزات داشته باشند، لازم است در دوره های آموزشی ویژه ی سرورهای HP شرکت نمایند.

از مهمترین سرور های تولید شده ی این شرکت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Proliant Rack Server (DL)
  • Proliant Blade Servers (BL)
  • Proliant Tower Servers (ML)
  • Options & Accessories
  • Memory, Security, NICS
  • Industry Standard Operating System
  • Proliant Scalable (SL)
  • Storage Products
  • Virtualization Management Software
  • Insight Control
  • System Insight Manager

چنانچه کارشناسی بخواهد در دوره های HP خارج از ایران شرکت کند؛ به ازای هر دوره HP، هزینه سنگینی را باید بپردازد، (گذران دوره SAN 4500 دلار هزینه دارد) و همچنین ثبت نام افراد با ملیت ایرانی درشرکت HP مشکلاتی را دربردارد.

 

مشاهده سرفصل و پیش نیازهای دوره